Varukorg

No products in the cart.

Köp- och Leveransvillkor

rescuelife247.se drivs av Fristad Plast AB med organisationsnummer 556112-6136, Expressvägen 5, 513 32 Fristad. Du kan kontakta rescuelife247.se per mejl: lars.johnson@fristadplast.se. Dessa köp- och leveransvillkor gäller för privatpersoner och vid köp av varor på rescuelife247.se med leverans i Sverige.

Beställning och betalning

Rescuelife247.se har öppet 24 timmar om dygnet, så du kan handla när det passar dig. Du väljer de varor du vill köpa och lägger de i ”kundvagnen”. Vid kassan kan du själv kontrollera att alla uppgifter stämmer som priset på varan, antalet varor samt fraktavgift. Du kan endast beställa varor som finns i lager. Eventuella fraktavgifter och rabatter beräknas innan du är redo att betala.

När du har registrerat din beställning och fått en orderbekräftelse, har vi inte längre möjlighet att avbryta din order, speciellt under högsäsong. Vi gör dock alltid vårt yttersta för att hjälpa dig. Vänligen kontakta vår kundservice för att få hjälp med ditt ärende.

Leveransalternativ

Dina varor skickas med Postnord och du kan välja mellan leverans till ditt lokala postombud eller leverans direkt till dörren på din angivna adress. Den normala leveranstiden till ombud tar 1-2 vardagar. Om du lägger din beställning innan 12.00 skickar vi ditt paket samma dag. Hemleverans med Postnord tar 1-3 vardagar. Leverans förväntas inom 1–3 vardagar räknat från att beställningen är lagd innan kl 12.00 samma dag.

Orderbekräftelse

När du har gjort en order hos Rescuelife247 får du samtidigt en orderbekräftelse till den angivna e-postadressen. Det finns inget bindande köpeavtal med Rescuelife247 innan du har mottagit orderbekräftelsen. Är du medlem i Rescuelife247 kundklubb, hittar du alltid dina orderbekräftelser/kvitton under mina sidor.

Priser

Alla priser på Rescuelife247.se är inklusive 25% moms och i svenska kronor. Priserna gäller inom Sveriges gränser. Om en order har en fraktavgift kommer detta framgå innan ett köp genomförs.

Vi reserverar oss för eventuella prisavvikelser, leveransfel, utsålda varor, tryckfel mm. på grund av mänskliga och tekniska fel samt t.ex valutaförändringar och skatteförändringar.

Kampanjer

Våra kampanjpriser gäller under en begränsad tid. På köp som har gjorts under Black Friday tillämpas vanliga köp- och leveransvillkor. 

På grund av den höga belastningen under en pågående kampanj, har Rescuelife247 inte möjlighet att avbryta beställningar som redan har gjorts. Eventuella returer måste göras efter leverans.

Rabattkoder

Våra rabattkoder gäller enbart under begränsade tidsperioder och kan ha speciella villkor kopplade till sig. Koderna kan vara begränsade så att de enbart kan utnyttjas i samband med vissa produkter, kategorier eller märken. Rabattkoderna kan inte kombineras med redan nedsatta priser.

Alla rabattkoder som du vill utnyttja måste anges under köpet, innan du betalar för beställningen. Du får inte tillgodoräkna dig en glömd rabattkod när beställningen väl har gjorts. 

Ej utlösta paket

Paketet ligger kvar hos postombud i 7 dagar från ankomstdagen. Efter det, returneras paketet till avsändaren. Vi förbehåller oss rätten att debitera kunden en fraktavgift för ett paket som inte hämtats ut från ombudet. Fraktavgiften (99 kr) avser kostnaden för returfrakt.

Personuppgifter

De personuppgifter du lämnar till Rescuelife247 hanteras enligt GDPR och med största respekt. Med ditt samtycke använder vi insamlad information för att fullgöra våra åtaganden mot dig och tillhandahålla den service du förväntar dig. Vi behöver dina personliga uppgifter för följande ändamål:

• För att du ska kunna skapa ett personligt medlemskonto på Rescuelife247.se.

• För att vi ska kunna behandla din beställning och betalning samt kunna leverera den till dig

• För att kunna meddela leveransstatus, eller kontakta dig i händelse av problem med leveransen av din order.

• För att kunna skicka dig intressanta erbjudanden och annan marknadsföring via mejl och SMS samt information om händelser och kampanjer på Rescuelife247.se

I vår Cookies- och sekretesspolicy finner du samlad information om hur Fristad Plast AB hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har kring dessa. Du har enligt lag rätt att få ta del av den information som vi har registrerad om dig, och få uppgifter ändrade eller raderade. För mer information om det vänligen läs vidare i vår sekretesspolicy här

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Öppet köp

För vissa produkter gäller 14 dagars öppet köp i enlighet med lagen om distanshandel. Undantaget är specialanpassade produkter såsom livbojar med text och logga.

Returer och ångerrätt

Behöver du returnera en vara som är köpt på www.rescuelife247.se så skall du registrera ditt ärende på www.rescuelife247.se/returns. Observera att konsumenten alltid står för returfraktkostanden och ser till att varorna är ordentligt inslagna. Konsumenten har ansvaret för paketet/varorna tills det är mottaget av Rescuelife247. Spara därför alltid kvitto från postombudet med spårnummer.

Vid köp hos Watski har konsumenten 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten gäller från den dag konsumenten mottar varan. Skulle konsumenten utnyttja sin ångerrätt inom 14 dagar återbetalas hela beloppet inklusive fraktkostnad. Villkoren för att ångerrätten ska gälla är att varorna returneras i originalförpackning och i samma skick som när varan mottogs. Om varan har monterats/installerats/varit i bruk gäller inte ångerrätten. För att nyttja ångerrätten måste varan lämnas in till PostNord inom 14 dagar från den dag du registrerat din retur.

Brist på originalförpackning kan leda till en avskrivning, så för att vara säker på en återbetalning av hela beloppet rekommenderas det att varan returneras i originalförpackning. Undvik användning av silvertejp vid återförslutning av emballaget. Kostnaden för att returnera varorna står konsumenten för.

Skulle du få en fellevererad vara, måste du skicka varan till oss inom rimlig tid så får du rätt vara åter. Den fellevererade varan skall vara i oanvänt och oskadat skick. Vi kommer att skicka ut rätt vara snarast möjligt, förutsatt att produkten finns på lager eller förväntas komma inom rimlig tid. I annat fall kommer vi att återbetala beloppet på ditt konto.

Personligt designade och specialbeställda varor kan ej returneras.

Återbetalning av pengar

När vi tar emot varan kontrolleras denna så allt är i ordning och konsumenten får en återbetalning av hela beloppet inom 14 dagar. Detta förutsatt att returen är registrerad på vår nätsida: https://www.resucelife247.se/returns. Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har tagit emot varan eller om du inte kan bevisa att du har returnerat den. Beloppet återbetalas via samma betalningsmetod som konsumenten använde vid köp. Om konsumenten tillexempel har betalat med ett kort returneras beloppet till det använda betalkort.

OBS: 

Konsumenten kan missa att få hela beloppet återbetalat, detta sker om värdet på varan har påverkats eftersom:om varan inte är i samma skick som när den mottogs. Se kapitlet om Returer och Ångerrätt ovan.

Reklamation

Ditt köp omfattas av konsumentköplagen och som konsument har du 3 års reklamationsrätt. Vill du reklamera en vara som är köpt på Resquelife247 hänvisar vi dig till vår kontaktsida för reklamationer: https://www.rescuelife247.se/reclamations. Registrera ditt ordernummer och uppge en kort beskrivning av skadan. Vi återkommer snarast möjligt med ett lösningsförslag alt. en fraktsedel för returen. skickar ett returnummer och en returetikett som används för att snabbt hantera ditt ärende när varorna kommit till oss.

Vill du påbörja ett ärende måste Rescuelife247 informeras inom en rimlig tid efter att defekten på varan är upptäckt. Vi rekommenderar att du reklamerar varan så snabbt som möjligt, senast inom 2 månader efter det att felet har upptäckts.

Om reklamationen är berättigad kommer Rescuelife247 naturligtvis återbetala fraktkostnaderna som uppstod genom att skicka varan till oss. Om inte, måste du som konsument betala alla transportkostnader, inklusive våra fraktkostnader för retur av varan efter undersökning. Kom ihåg att varan alltid måste skickas i rätt förpackning tillsammans med kvitto för leverans. Konsumenten har ansvaret för paketet / varorna fram till Rescuelife247. Spara därför leveranskvitto med information om spårnummer.

Det betyder att du antingen kan få ett felaktigt objekt reparerat, utbytt, pengarna tillbaka eller nedsatt pris, beroende på den specifika situationen. Det är naturligtvis ett krav från Rescuelife247 att klagomålet är berättigat och att felet / skadan på varan inte beror på hanteringsfel, normalt slitage, modifikationer och missbruk av konsumenten.

Ytterligare tar vi hänsyn till konsumentköplagens regler om reklamationer (Konsumentköplagen).

Observera att varor som skickas utan porto, tas inte emot av Rescuelife247 .

Om du har mottagit fel produkter eller saknar produkter i ditt paket, ta omedelbar kontakt med vår kundtjänst, gärna med information om ditt ordernummer och bilder på det som du har mottagit.

Klagomål

Vid klagomål över ett köp hänvisas konsumenten i första hand till Fristad Plast AB, Expressvägen 5, 513 32 Fristad, Email: info@fristadplast.se

Om vi inte hittar en tillfredsställande lösning kan konsumenten, om de relevanta villkoren är uppfyllda, skicka in ett klagomål söka råd hos Hallå Konsument eller göra en anmälan hos ARN.

EU-kommissionens online klagomål kan användas för att lämna in ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du är bosatt i ett annat EU-land. Ärende görs här