REKLAMATIONER

Ditt köp omfattas av Konsumentköplagen, och som konsument har du en garanti på 3 år. Om du vill göra en reklamation av en vara köpt på Resquelife247, se instruktionerna nedan. Registrera ditt ordernummer och ge en kort beskrivning av skadan. Vi återkommer så snart som möjligt med ett förslag till lösning eller en fraktsedel för returen. Vi skickar en returkod och en returfraktsedel för att snabbt hantera ditt ärende när varorna har kommit tillbaka till oss.

Om du vill initiera ett ärende måste Rescuelife247 informeras inom skälig tid efter att felet på varan upptäckts. Vi rekommenderar att du reklamerar varan så snart som möjligt, senast 2 månader efter att felet upptäckts.

Om reklamationen är berättigad kommer Rescuelife247 självklart att återbetala fraktkostnaderna som uppstått genom att skicka varan till oss. Om inte, måste du som konsument betala alla transportkostnader, inklusive våra fraktkostnader för returen av varan efter inspektion. Kom ihåg att varan alltid måste skickas i rätt förpackning tillsammans med leveranskvittot. Konsumenten ansvarar för paketet/varorna tills det når Rescuelife247. Därför är det viktigt att spara leveranskvittot med information om spårningsnumret.

Detta innebär att du antingen kan få en defekt vara reparerad, utbytt, återbetalad eller till ett reducerat pris, beroende på den specifika situationen. Det är självklart ett krav från Rescuelife247 att reklamationen är berättigad och att felet/skadan på varan inte beror på felhantering, normalt slitage, modifieringar och missbruk från konsumenten. Dessutom beaktar vi Konsumentköplagens regler gällande reklamationer.

Observera att varor som skickas utan porto inte kommer att accepteras av Rescuelife247.

Om du har fått felaktiga produkter eller saknar produkter i ditt paket, kontakta vår kundtjänst omedelbart, helst med information om ditt ordernummer och bilder på det du har mottagit.

Reklamationer

Vid reklamation av ett köp hänvisas konsumenten främst till Fristad Plast AB, Expressvägen 5, 513 32 Fristad, E-post: info@fristadplast.se. Om vi inte hittar en tillfredsställande lösning kan konsumenten, om de relevanta villkoren är uppfyllda, lämna in en reklamation för rådgivning från Hallå Konsument eller lämna in en reklamation till ARN.

EU-kommissionens online-plattform för klagomål kan användas för att lämna in ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du är bosatt i ett annat EU-land.

Kort:

1) Skriv ett e-postmeddelande till: info@fristadplast.se
2) Bifoga ditt ordernummer.
3) Beskriv ditt problem och bifoga bilder om möjligt.